دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف

دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف

به طور کلی تمامی ظروف یکبارمصرف به دو صورت دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ (PS) و ترموفرمینگ (PP) تقسیم می شوند. تفاوت اصلی بین این دو نوع دستگاه در مواد مصرفی، مراحل تولید و قیمت دستگاه می باشد.
در تمامی دستگاه های تولید ظروف یکبار مصرف، مواد اولیه پس از ذوب شدن تبدیل به ورق شده و توسط پرس و فرایند شکل گیری به شکل ظروف مختلف در می آید. در دستگاه های نیمه فرمینگ تمامی این مراحل به صورت یکپارچه بوده و مواد مصرفی از جنس پلی استایرن (PS) می باشد. ظروف تولیدی این دستگاه ها معمولا شکننده می باشند، با این حال بیشتر ظروف تولیدی از جمله کاسه، پیاله، دیس، ظرف قارچ و … با این دستگاه ها تولید می شود. علت این امر قیمت پایینتر دستگاه های نیمه فرمینگ نسبت به دستگاه های فرمینگ می باشد. به دلیل شکننده بودن این ظروف و مضر بودن آنها به ویژه در ارتباط با گرما، این دستگاه ها به هیچ وجه برای تولید لیوان توصیه نمی شوند.
مواد مصرفی دستگاه های فرمینگ، پلی پروپیلن (PP) می باشد که از ارزانترین و قابل دسترس ترین مواد موجود در بازار می باشد. همچنین این دستگاه ها از دو قسمت مجزای تولید ورق و پرس (تولید ظروف) تشکیل شده است. به همین دلیل علاوه بر فروش محصول نهایی، می توان از ورق تولیدی در صنایع مختلف استفاده نمود. به علت انعطاف پذیر بودن پلی پروپیلن و مضر نبودن این ماده برای بدن انسان، در حال حاضر جهت تولید لیوان اکثراً از دستگاه های ترموفرمینگ استفاده می شود.

دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف

البته جهت تولید قاشق، چنگال و کارد یکبار مصرف و همچنین ظروف یکبار مصرف ضخیم مانند سینی، ظروف دسر و بستنی و … از همان دستگاه تزریق پلاستیک معمولی استفاده می شود و فقط قالب های این نوع ظروف عوض می شوند که به سفارش مشتری در انواع مدل و کویته (تعداد محصول در هر ظرب) ساخته می شود.

دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف نیمه فرمینگ (PS)

دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف فرمینگ (PP)

دستگاه ورق ساز

دستگاه تولید شانه میوه

دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه تولید سینی دندانپزشکی